2017

Fredag d. 27. oktober blev en dejlig halloween-petanqueaften med 42 spillere fra forskellige klubber. Der kom spillere helt nede fra Herfølge. Vi var heldige med vejret, fik hverken regn eller stærk blæst. Bestyrelsen havde gjort meget ud af at pynte op med "uhyggelige" ting med god hjælp af Henry, Elin, Vivian, Merete, Palle og Ruth. Der var sørget for en lækker suppe til os samt dejlige kager og sandwiches. Vi har efterhånden haft megen glæde af vores nye baner med godt lys, og da vi nu måske af og til kan låne træningshal 1 til indendørs arrangementer, er det næsten perfekt.

Tak til bestyrelsen og medhjælperne for deres store arbejde.








Tak til Susanne Ryberg for lån af fotos.
* * *


De afsluttende kampe i 6-mandsturneringen fandt sted i Espelunden i Rødovre lørdag d. 30. september. Der var rigtig mange spillere tilstede, og vejret var godt. Der blev spillet 3 kampe før frokost og 3 kampe efter, så det blev en lang dag. Glostrup 2, som befinder sig i C-rækken, rykkede ikke op denne gang.


* * *

Fire af klubbens medlemmer er på besøg i Berlin for tiden, nemlig Marianne P., Thomas, Bente og Bent (smeden). Thomas har sendt nogle billeder hjem.





Marianne P.
blev nr. 3 af alle
på de franske baner


Til forsiden
* * *

Så var det tid til den årlige venskabskamp mod Vallensbæk og Torslunde-Ishøj søndag d. 10. september. Vejrguderne var med os, vi havde dejligt vejr det meste af tiden og fik kun et par enkelte dryp. Vi spillede fire kampe, og Glostrup klarede sig godt. De tre bedste hold var fra Glostrup, og vi beholdt pokalen for et år igen.

Nr. 2
Niels og Sten


Nr. 1
Palle og Anna


Nr. 3
Elin og Henry



Formand Marianne P.
med pokalen


* * *


Tirsdag d. 25. juli blev stafetten afholdt i Glostrup, og på den måde blev vores nye baner ligesom indviet endnu en gang. Der var mødt ca. 60 spillere op fra forskellige klubber, og de roste vores nye anlæg meget. Vi fik også brug for de nye standere med lys, da mørket begyndte at sænke sig ved 21-tiden. Vi havde sørget for god forplejning med kaffe, øl, vin, vand og lækre kager.
Vi er i klubben meget glade for, at vi nu kan afholde større stævner, hvor der skal være plads til mange spillere.








* * *


Søndag d. 16. juli var der vinspil i regnvejr, men med godt humør. Resultatet ses nedenfor.
Bagefter gjorde vi kål på levningerne fra torsdagens 6-mandskamp, og Marianne P. ofrede gæstfrit sin vundne flaske rødvin. Hyggeligt!



* * *
Søndag d. 18. juni afholdt vi klubmesterskaber i triple i det skønneste sommervejr. Der var fire hold, der kæmpede om pladserne.


Nr. 2
Marianne J., Ole og Vivian

Nr. 1
Anna, Niels og Lissie K.

Nr. 3
Bente, Thomas og Marianne P.


Alle


* * *

 
Så fik vi fejret Glostrup Petanqueklubs 20-års fødselsdag. Vi mødtes i Krøgers Have på Frederiksberg søndag d. 11. juni kl. 13. Der var dækket et langt bord til os 25 personer i rare omgivelser, og vejret var fint med solskin og en tilpas let brise. Maden var lækker, og betjeningen absolut god. Endvidere var der live orkester med tre musikere, og de spillede bl.a. et af mine yndlingsnumre, Leonard Cohen's Hallelujah. Vi siger tak til Krøgers Have for en rigtig dejlig dag.







* * *
Ved festen i anledning af IF32's 85-års fødselsdag d. 6. maj modtog Glostrup Petanque IF32 en gave på 30.000 kr. fra Gamle Drenge. Vi takker mange gange for pengene.

* * *

Petanque - Glostrup IF 32

Generalforsamling

Søndag 23.04.2017 – kl. 10:00 i IF 32’s klubhus


21 fremmødte

 

Dagsorden

 

  1. Valg af dirigent (og referent)

2.      Valg af stemmetællere

3.      Bestyrelsens beretning/Formandens beretning

4.      Regnskab (Kassererens beretning)

5.      Fastsættelse af kontingent

6.      Indkomne forslag

Bestyrelsens forslag

  1. Valg af festudvalg

  2. Ændring af træningsdag

7. Valg af næstformand for 2 år, ulige årstal

8. Valg af kasserer for 2 år, ulige årstal (modtager genvalg)

9. Valg af bestyrelsesmedlemmer – 2 medlemmer (modtager genvalg)

10.    Valg af 2 revisorer for 1 år

11. Valg af 2 revisorsuppleanter for 1 år

12. Eventuelt

 

 

Marianne P. indledte mødet med at ønske os alle en god generalforsamling


1.      Valg af dirigent

Bent Smed og hans fine, men sorte klokke accepterede at være dirigent.

Niels accepterede at være referent.


Bent Smed takkede for valget og indledte med at bede os starte med 1 minuts stilhed, for at ære Aases minde.


Herefter konstaterede Bent, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.


2.      Valg af stemmetællere

Ivonne og Merethe blev valgt.


3.      Bestyrelsens og formandens beretning

Marianne P. nævnte, at begge beretninger var udsendt skriftligt inden generalforsamlingen og forudsattes at være læst.

Beretningerne blev enstemmigt godkendt


4. Kassererens beretning

Thomas havde uddelt regnskabet og gennemgik hovedtallene. Da Aase jo desværre er gået bort, mister også den væsentlige indtægt vi i flere år har fået som resultat af Aases arbejde i klubhuset. Marianne P. nævnte, at Klaus K. vil kunne overtage nogle af disse vagter, hvorfra vi også vil få et mindre bidrag.

Herefter viste Thomas et fint slideshow, hvor tallene blev omsat til grafik – og herefter bestyrelsens samling af billeder fra højdepunkter for året der er gået: Spil i Solvangsparken, Sommerfest, Stafetten, Landspetanque i Roskilde, 6-mandsturnering, hvor begge hold vandt deres pulje og sluttede på hhv. 3. og 4. pladsen i slutspillet.

Der var også billeder fra Glostrups 825 års fødselsdag, Nabokampen, som vi fik pokalen med hjem fra – og sidst men ikke mindst Bent Smed, der først vandt Andepetanque i Roskilde og derefter blev rosinen i pølseenden til Julepetanque.


Klubmesterskaberne blev også nævnt og vist. Resultaterne var:


  • Single Thomas, Ole og Marianne P,

  • Double Thomas + Steen, Sten + Niels og Ole + Marianne

  • Triple Sten + Ivonne + Steen, Bente + Marianne + Thomas, Lissie + Anna + Niels.


Kassererens beretning og regnskabet blev herefter enstemmigt godkendt


5. Fastsættelse af kontingent

Kontingentet fastholdes på kr. 300, som foreslået af bestyrelsen.



6. Indkomne forslag – kun bestyrelsen havde indsendt forslag

Marianne P. takkede de forskellige udvalgs arbejde i året der er gået og nævnte også det gode arbejde mange enkeltpersoner havde udført for klubben – vi yder alle det vi kan, og det er det, der danner vores klub.


6.1 Valg af festudvalg, spillerudvalg og stævneudvalg

Festudvalg Marianne, Bente og Sten modtog heldigvis genvalg.

Spillerudvalg Ivonne og Palle fortsætter, selvom der ikke har været den store mødeaktivitet i det forløbne år.

Stævneudvalg (Halloween, Stafetten m.v.) Der var ikke den store interesse for at komme i dette udvalg, men vi blev enige om, at så mange som muligt vil hjælpe til, når det bliver aktuelt: Ole påtager sig pointbestyrerjobbet, som også Ivonne og Thomas vil kunne hjælpe med til. Vi etablerer altså ad hoc udvalg, efterhånden som stævnedagene nærmer sig.


6.2 Ændring af træningsdag

Marianne P. er næsten altid til møder om onsdagen. Derfor blev det foreslået og besluttet, at vi fra og med september

skifter til torsdag, stadig fra kl. 19:00.


Alle nedenstående valg og genvalg blev gennemført med applaus.


7. Valg af næstformand

Bent Smed blev valgt.


8. Valg af kasserer

Thomas modtog genvalg.


9. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer

Bente og Sten fortsætter.

  

 10.    Valg af revisorer

Palle og Bjarne blev (gen)valgt.

 

11.    Valg af revisorsuppleanter

Ivonne accepterede jobbet, men kun denne ene gang.


12. Eventuelt

Marianne P. indledte punktet med at bede os rydde op efter mødet, før vi gik til banerne

Marianne P.: IF32’s fest den 6. maj – billetter sælges i dag og senest onsdag. Marianne havde billetter med.

Carsten: Vi mangler nogle unge mennesker, for at kunne fortsætte klubben.

Marianne P. nævnte, at hun og Thomas skal til foreningskonference i ugen efter generalforsamlingen, for at få idéer til, hvordan disse hverves.

Elin: Hedebo har været i fjernsynet, det må da give noget.

Birgith: Idéen med flyers i postkasserne må kunne genoptages, Facebook er også en mulighed.

Henry: Enig, måske sammen med annoncering af vinspil og grill i samme omgang.

Birgith: Har en veninde på Frederiksberg, hvor de hygger sig meget, ud over at spille petanque.

Marianne P.: Vi får på et tidspunkt bokselokalets depotrum.

Sten: Vi skal have sat snore op på de nye baner – Henry, Sten og Niels meldte sig til den kommende lørdag.

Henry: Ønsker nye telefonlister. Thomas sender et link til os med disse.

Henry: Vi bør bruge gummimåtterne til at ”trække banerne af”, hver gang vi har spillet.

Marianne P.: Vi har én måtte og får yderligere 2 Idrætsanlægget.

Der er stævne på banerne den 30. maj, hvor Marianne P. m.fl. er med som instruktører.

Elin: Stor tak til Anna for vedligeholdelse af den flotte hjemmeside.



Bent Smed og hans sorte klokke lukkede generalforsamlingen kl. 11:04.


Referent: Niels Johansen.            

 



* * *


Så blev vores flotte nye baner indviet søndag d. 23. april. Vi havde godt nok snydt lidt og prøvet banerne onsdag aften, for vi kunne ikke vente. Vi kan nu stable 15 baner på benene til større stævner, og dejligt lys til de mørke vinteraftener har vi også fået. Det var en skøn dag for Glostrup Petanqueklub. Borgmesteren med borgmesterkæde var tilstede og klippede snoren over. Tak til borgmesteren for at komme og tak til kommunen for de nye baner. Lars Friis fra Dansk Petanque Forbund kom med en fin gave i dagens anledning, nogle smukke glasskåle, som vi kan bruge, når vi holder stævner. Mange tak til DPF.


* * *
Vinderlisten fra Nytårsskud 2017 i Frederikssund (med et flot resultat for Glostrup) kan ses her.
* * *
Mandag d. 20. marts så vores baner sådan ud. Arbejdet er i fuld gang, men der er stadig et stykke tid til, at vi kan spille der igen. Det går jo også fint med at spille i Solvangsparken, og Marianne P. har fået lov at låne en nøgle til Cricket-klubbens toiletter.

Foto: Anna


* * *

Mens vores baner er ved at blive renoveret, spiller vi om søndagen i Solvangsparken ved indgangen på Nørre Allé.

* * *

Fastelavnspetanque søndag d. 26. februar. Vi var heldige, at det havde regnet natten til søndag. Så slap vi for at skrabe banerne fri for sne, det havde regnen gjort for os. Vi spillede tre spil på tid på meget tunge baner. Derefter var der kaffe og fastelavnsboller i klubhuset samt præmieuddeling.

Ivonne blev nr. 2

Palle blev nr. 1

Sten H. blev nr. 3

Foto: Thomas
* * *

Ved IF32's hovedbestyrelses nytårsfest for bestyrelsesmedlemmer fredag d. 3. februar 2017 blev Glostrup Petanqueklubs formand, Marianne Steen Pedersen, hædret med prisen som Årets IF'er 2016.
Marianne har arbejdet ihærdigt på at synliggøre og skabe opmærksomhed om petanqueklubben og at opnå en renovering og forbedring af idrætsfaciliteterne til gavn og glæde for sin forening.
Med prisen fulgte en smuk karaffel til vin og en dejlig buket, altsammen et særdeles velfortjent skulderklap. Stort tillykke til Marianne.


Talen ved festen:
Dette års IF'er er en person, som overtog posten som formand på et fuldstændig bart grundlag for et par år siden.
Vedkommende har gået ind til opgaven med en fantastisk stor energi og glæde ved sin sport samt en usædvanlig tro og entusiasme på, at det nok skulle lykkes.
Personen har store ambitioner for sin forening med hensyn til synliggørelse og har desuden lagt en strategi, hvor intet overlades til tilfældighederne, hverken når det gælder sin bestyrelse, sine medlemmer eller sit forbund.






Kontakten til Glostrup kommune har også stået højt hos vores prismodtagerliste, og ikke mindst her i 2016 har vedkommende fået gennemført en stor renovering og forbedring af idrætsfaciliteter til gavn og glæde for sin forening.
Ja, kort sagt må vi sige, at i den korte periode, hvor vedkommende har stået i spidsen for sin forening, er der på enestående vis blevet lagt mærke til foreningen.
Vedkommende fortjener en stor tak for sit arbejde, "og her må vi sige indtil videre" og ønsker tillykke med prisen samt held og lykke i tiden frem.
Jeg vil gerne bede Marianne fra petanque komme herop.


* * *

Søndag d. 8. januar tog 8 spillere fra Glostrup petanqueklub til nytårsskud i Frederikssund. Vejret var vinterligt, men alle havde en dejlig dag, og tre af spillerne fik præmie med hjem. Ivonne blev nr. 2, Henry nr. 3 og Thomas nr. 8.

Nr. 2 Ivonne

Nr. 3 Henry

Nr. 8 Thomas




* * *


2016
Kampen om vandrenissen blev afholdt søndag d. 27. november i de lange næsers vejr, idet vinden var så stærk og kold, at alle næser løb. Men solen skinnede dejligt, og vi slap for nedbør. Efter tre kampe på tid fortsatte vi i klubhuset med gløgg og æbleskiver, kaffe og småkager, lodtrækning om små sjove gaver samt uddeling af præmier. Niels blev nr. 3 og fik en hamburgerryg, Steen R. blev nr. 2 og fik en flæskesteg, og nr. 1 blev Thomas, som vandt en and plus retten til at huse vandrenissen i et år.
Tak til festudvalget for en dejlig dag.


Nr. 2 Steen

Nr.1 Thomas

Nr. 3 Niels





Foto: Thomas


Rosinen i pølseenden
Smeden





* * *
Søndag d. 6. november var der andepetanque i Himmelev, og som sædvanlig var der rigtig mange spillere, der havde fundet vej derned. Fra Glostrup var vi 11 deltagere. Vejret var hundekoldt; man kan næsten ikke få tøj nok på, når man skal til Himmelev. Deres lækre frokost med kamsteg, sprød flæskesvær, rødkål og surt var der også. Vi spillede fire kampe på tid, og Glostrup markerede sig fint. Der var syv Glostrup-spillere, der fik præmie, Elin, Henry, Marianne P., Thomas, Marianne J., Ole og Bent Smed, som blev nr. 1 af alle. Ham kan vi være stolte af.



Foto: Thomas


* * *

Søndag d. 11. september var 10 af klubbens medlemmer til venskabsstævne med Torslunde-Ishøj og Vallensbæk. Det lader til, at sommeren først for alvor indfinder sig i september, for vi havde det dejligste sommervejr hele dagen. Værterne havde sørget godt for os med morgenkaffe, grillpølser til frokost og eftermiddagskaffe med kage. Der blev spillet to spil før frokost og to spil efter. Resultatet blev, at Glostrup vandt pokalen og blev både nr. 2 og 3. Vinderne fik flotte kurve med gode ting og sager.






Resultater fra kampen


Foto: Thomas


* * *

Glostrup by fejrede 825 års jubilæum lørdag d. 27. august. Allerede fra kl. 9 om morgenen var der morgenbord ved rådhuset med kaffe, rundstykker og wienerbrød til rigtig mange mennesker. Vi var fem fra petanqueklubben, der var mødt op. Efter morgenkaffen var der optog gennem byen op til stadion, anført af et flot, rødjakket postorkester.
Masser af mennesker havde fundet vej til stadion for at deltage i festlighederne. Kronprinsesse Mary kom på besøg, men fandt det dog ikke umagen værd at sige et par ord i dagens anledning.
Petanquebanerne var fint pyntet med de danske og franske farver, og nogle af medlemmerne havde baskerhuer på, så at vi også så lidt franske ud. Fra kl. 13 var der adgang til at spille petanque for evt. interesserede, og der var faktisk en hel del, der tog chancen for at prøve, så vi fik nogle gode spil.
Alt i alt en rigtig dejlig dag med skønt sommervejr.









Foto: Anna (nogle af dem)

* * *
Søndag d. 21. august var der slutspil i 6-mandsturneringen. Det foregik i Ballerup på en lang, dejlig og vaaaarm dag. Solen strålede fra en skyfri himmel, og skygge var der ikke meget af. Om formiddagen spillede vi 3 spil som sædvanlig med triple, double og single. Derefter var der frokost med lækkert smørrebrød og diverse drikkevarer. Således restaurerede kunne vi gå i gang med de sidste tre spil, som blev afsluttet sidst på eftermiddagen .

Resultatet blev:
A-rk: guld Hvidovre-1, sølv Søborg-1, bronze Jonstrup -1.
B-rk: guld P-96-1, sølv Rødovre-2, bronze Jonstrup-2
C-rk: guld P96-3, sølv P96-4, bronze Glostrup-1


Ivonne og Steen med bronzemedaljer

* * *

I dagene 5.-7. august var der landspetanquestævne i Roskilde. Roskildes  borgmester var tilstede og bød velkommen til stævnet.
Om lørdagen blev der spillet sextet og om søndagen double. Der var i alt 48 hold.
Fra Glostrup petanqueklub deltog fem spillere, og de klarede sig meget fint. Ivonne og Steen blev nr. 1 af hele deltagerskaren, og Marianne P. blev nr. 5 sammen med Ib fra Hjordkær.
Desuden fik Steen sølv i nåleprøver og 1 bronzenål, og Ivonne fik 1 bronzenål.

Vi har vel lov til at være lidt stolte af vores klub.



* * *
 
Tirsdag d. 26. juli afholdt vi stafetten for 2. gang. Der mødte 66 spillere op, vejret var fint og humøret højt. Da vi ikke helt havde baner nok, måtte der spilles tre spil samtidig på de to største baner, men det gik fint. Der blev serveret øl, vand, kaffe og tre slags kager. Der var ingen fra Glostrup blandt vinderne, men Thomas blev udtrukket på sit adgangsnummer og fik et gavekort.



Foto: Thomas

Se flere billeder i galleriet.


* * *

Sommerfest 2016 fandt sted søndag d. 3. juli i dejligt vejr, som dog blev afbrudt et par gange af et par solide byger. Vi spillede 3 spil, første spil med "modsatte" hånd, andet spil med "wild-west regler", dvs. ingen regler, og sidste spil på normal vis.
Efter afsluttede spil satte vi kursen mod klubhuset, hvor der ventede lækker frokost og præmieuddeling.
Vi siger tak til arrangørerne for deres indsats for, at vi igen fik en hyggelig festdag.



Vinderne


Nr. 2 Bjarne

Nr. 1 Marianne J.

Nr. 3 Ivonne


Rosinen i pølseenden
Henry



Foto: Anna

* * *

Søndag d. 17. april afholdtes der landsdelsmesterskaber i Rødovre. Glostrup deltog med 5 hold og endte som nr. næstsidst. Thomas og Marianne vandt deres pulje med 4 sejre af 5 og en score på +4. Alle andre puljer blev vundet med 5 sejre.
Nr. 1 blev Rødovre, nr. 2 Jonstrup, nr. 3 Søborg, nr. 4 FIF, nr. 5 Glostrup og nr. 6 Hvidovre.


* * *

GENERALFORSAMLING I GLOSTRUP PETANQUE IF32

SØNDAG D. 10. APRIL 2016 I IF32'S KLUBHUS



Dagsorden ifølge vedtægter:

1. Valg af dirigent.

2. Valg af stemmetællere og referent.

3. Formandens beretning.

4. Fremlæggelse af klubbens regnskab.

5. Indkomne forslag, skal ifølge vedtægterne være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.

6. Valg af bestyrelse ifølge vedtægterne.

7. Valg af revisorer.

8.Valg af spillerudvalg (vi prøver igen).

9. Valg af festudvalg.

10. Eventuelt.


På valg er følgende bestyrelsesmedlemmer:

Formand: Ivonne Buchwald - modtager ikke genvalg (2 år)

Sekretær: Bente Møldrup - modtager ikke genvalg (2 år)

Bestyrelsesmedlem: Dorte Haagh - modtager ikke genvalg (1 år)

Revisorer: Niels Johansen og Palle Nielsen. Niels Johansen modtager ikke genvalg (1 år)

Revisorsuppleant: Bjarne Jönsson

Festudvalg: Bente Møldrup, Marianne Jørgensen og Steen Rasmussen

Bente Møldrup stiller gerne op som bestyrelsesmedlem.



23 medlemmer var mødt op, og desuden deltog formanden for IF32, Inger Petersen.

Mødet startede kl. 11.00.


Ivonne bød velkommen til mødet.

Valg af dirigent:

Som ordstyrer valgtes, som sædvanlig, Bent Nielsen (Smeden).

Valg af referent:

Da Niels Johansen, som plejer at tage referat, ikke var tilstede, påtog Anna sig at være

referent (efter bedste evne).

Valg af stemmetællere:

Palle og Merete blev valgt som stemmetællere.

Formandens beretning:

Renovering af vores baner er på ønskelisten. Politikerne vil se på det.

1. Renovering.

2. Anlæg af baner.

Glostrup by fejrer 25 års jubilæum d. 27. august. Der vil blive optog gennem byen fra rådhuset

til vores baner. Vi deltager med fransk tema.

Sidste år afholdt vi stafetten for første gang, og vi vil afholde den igen i år d. 26.juli.

Halloween blev aflyst sidste år pga. manglende tilmelding.

Vi deltog i kulturnatten sidste år, men det gav ikke meget i retning af nye medlemmer. De, der

kom for at prøve at spille petanque, var mest børn i 6-7 års alderen, og det er jo ikke lige

vores målgruppe.

Klubmestre for 2015 blev:

Single: 1. Vivian, 2. Palle, 3. Marianne P.

Double: 1. Kirsten og Niels, 2. Bente og Sten H., 3. Lissie K. og Henry.

Triple: 1. Steen, Henry og Elin, 2. Palle, Niels og Ivonne, 3. Bente, Marianne P. og Sten H.

Vandrenissen blev i år vundet af Sten H., nr. 2 blev Ole J., nr. 3 blev Anna.

Klubmesterskaberne vil i år blive afholdt på én dag med 5 kampe:

Triple søndag d. 19.6.

Double søndag d. 25.9.

Single søndag d. 9.10.

Fremlæggelse af regnskab:

Thomas fremlagde regnskabet. Vi er nu 27 medlemmer, hvoraf to ikke betaler kontingent, nemlig

Henry og Aase, som begge gør et stort arbejde for klubben.

Thomas har ved aftale med banken fået gennemført, at man kan betale via mobilpay, hvis man

ønsker det.

Der var et lille overskud på godt 3000 kr., og regnskabet blev énstemmigt vedtaget.


Valg af formand:

Ivonne ønsker ikke genvalg som formand for klubben. I stedet har Marianne Steen Pedersen

accepteret at blive formand.

Bente Møldrup, som var sekretær i bestyrelsen, ønskede ikke genvalg, men vil gerne være menigt

medlem.

Marianne J. accepterer at blive medlem af bestyrelsen som sekretær.

Dorte ønsker ikke genvalg, i stedet bliver Steen Rasmussen menigt medlem.

Valg af revisorer:

Palle fortsætter som revisor. Niels Johansen ønsker ikke genvalg. I stedet bliver Bent Nielsen revisor.

Bjarne fortsætter som revisorsuppleant.

Valg af festudvalg:

Marianne J., Bente Møldrup og Steen R. fortsætter.

Valg af spillerudvalg:

Palle og Ivonne fortsætter.

Eventuelt:

Vi stiller med for få hold til landsdelsmesterskaberne. Det er de fire bedste hold, der tæller, og

det er ønskværdigt, at vi stiller med flere hold.

Der er landspetanquestævne i Roskilde d. 5.-7. august.

Sten Hansen foreslår, at vi spiller på tid til træning søndag og onsdag, så ingen skal sidde og vente

for længe på at komme til at spille igen.

Sten H. takker Aase for det store arbejde, hun gør i klubhuset for klubben.

Formanden for IF32, Inger Petersen, siger tak til Ivonne for godt samarbejde og velkommen til

Marianne P. med håbet om, at det gode samarbejde fortsætter.

Inger Petersen nævnte, at det er en god ide med de visitkort, som er blevet fremstillet til klubben.


Bent Nielsen erklærer generalforsamlingen for afsluttet kl. 12.00.



* * *

Søndag d. 3. januar: Så er det nye år startet i Glostrup petanqueklub. Vi var 11 medlemmer, der var mødt op på trods af vejret, og vi spillede 2 kampe i sibirisk kulde. Men når man først er kommet hjem og har fået varmen, er det jo dejligt at have været ude i frisk luft og have fået rørt sig lidt.

* * *

2015

Så fik vandrenissen et nyt hjem, denne gang hos Sten H., som må huse ham i et år. Vi var heldige med vejret, der var hverken sne, regn eller blæst, men oven i købet solskin.
Efter de tre kampe var der gløgg og æbleskiver i klubhuset, og som sædvanligt smukt dækkede borde med lys og små finurlige gaver.




Sten H. blev nr. 1 og vandt en and
plus retten til at huse vandrenissen i et år.



Ole J. blev nr. 2 og vandt en flæskesteg.

Birgit blev rosinen i pølseenden.

Anna blev nr. 3 og vandt en hamburgerryg.


* * *

Årets sommerfest blev afholdt søndag d. 5. juli. Der var mødt 20 medlemmer op, og vi spillede tre laaaaange spil i stegende hede. Heldigvis havde festudvalget sørget for parasoller, så det var muligt at komme ind i skyggen i pauserne. Mens vi spillede de sidste spil, havde Steen tændt op i grillen, og så blev der serveret lækker mad med kartoffelsalat og pølser. Det blev en rigtig dejlig dag. Tak til festudvalget for det store arbejde de har gjort.









Vinderne


* * *


Petanque - Glostrup IF 32 – Generalforsamling - Søndag 28.06.2015 – kl. 11:00 i IF 32’s klubhus

Dagsorden

  1. Valg af dirigent

  2. Valg af referent

3.      Valg af stemmetællere

4.      Formandens beretning

5.      Kassererens beretning

6.      Valg af formand – ikke i år

7.      Valg af næstformand

8. Valg af kasserer

9. Valg af bestyrelsesmedlemmer – 2 medlemmer

10.    Valg af festudvalg

11. Valg af revisorer og revisorsuppleant – 2 + 1 medlemmer

12. Indkomne forslag

13. Eventuelt

  Ivonne bød velkommen til generalforsamlingen og foreslog Bent Smed valgt som dirigent.

  1.      Valg af dirigent

Bent Nielsen (Smed) blev valgt, takkede for valget og gennemgik dagsorden og øvrige formaliteter og konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt, hvorfor den var beslutningsdygtig.

2. Valg, sådan da, af referent: Niels.

3.      Valg af stemmetællere: Sten, Marianne og Palle.

Inger, hovedbestyrelsesformand i IF32 gjorde opmærksom på at hun var med som observatør.

4.      Formandens beretning

Når vi kigger tilbage på året der er gået, afholdt vi single, double og triple mesterskaber, med følgende udfald:

Single: Niels, Palle & Elin; Double: Ole & Marianne, Palle & Niels og Vivian & Thomas; Triple: Elin, Henry og Henrik, Ole, Marianne og Thomas og Bente, Vivian og Sten.

Vandrenissen blev vundet af Elin, medens Fastelavnsturneringen blev vundet af Marianne J.

  • Vi har afholdt Haloween, der forløb helt efter planen, og vi var vært ved venskabsstævnet, hvor vi dystede mod Vallensbæk og Torslunde-Ishøj. Vallensbæk vandt stævnet denne gang.

  • Vi var 4, der tog til landsstævne i Kjellerup. Det var hyggeligt, men Henry kæmper stadig for at få sin første bronzenål .

  • 11 fra klubben tog til Berlin, hvor vi havde nogle rigtigt gode og hyggelige dage med et par gode stævner.

  • I Roskildes Andepetanque løb Thomas med 1. præmien.

  • Pinselørdag havde Elin & Henry og Steen og jeg inviteret alle til frokost og petanque på campingpladsen i Kulhuse. Der mødte mange frem og vi havde en rigtig hyggelig dag.

Ud over ovenstående er vi flere, der har deltaget i diverse turneringer, fx Stafetten og Lorry cup.

Fremadrettet kommer Nåleprøver, Kulturnat, Stafet, Klubmesterskaber og Haloween.

Som forberedelse til Nåleprøver, bliver der arrangeret træning hver onsdag i juli, fra kl. 18:00.

Til Kulturnatten planlægges at indlægge en konkurrence, hvor præmierne er et medlemsskabsgavekort til en del af sæsonen.

Klubmesterskaberne bliver denne gang gennemført på én dag, som en cup-turnering, med 4-5 kampe.

Renovering af vores baner var på IF32 ønskelisten sidste år og kommer på igen i år. Vi forventer, at det denne gang går igennem, da det er budgetteret til at kunne holdes under den magiske grænse på 500.000 kr.

I næste uge fjernes vores nuværende bænksæt og der sættes nye bænke op i et uforgængeligt materiale. Får vi i forbindelse med stævner brug for flere, kan vi låne i hallen.

Også i nær fremtid forhøjes kanterne på bane 1 og 2.

Vi får ikke en del af skuret, men har fået lovning på, at vi kan få flyttet vores ting ud fra de spærrede rum og ned i et kælderrum under vores klublokale.

Endelig har vi fået 2 ambassadører i DGI, nemlig Steen og Marianne og Ivonne, der er kommet ind i stævneudvalget, ligeledes i DGI.

Vi kan nu selv delvis renovere banerne, da klubben har fået 5.000 til nye snore, fjedre m.v. fra GSI.

Der kom efter beretningen kommentarer fra 4 medlemmer:

L. van H.: Syntes, at bestyrelsen har udført et fantastisk stort arbejde og takkede for det.

Dorte: Syntes ligeledes at det er flot at vi har fået 3 deltagere med i DGI arbejdet.

Bent: Spurgte, om bænkene betales af kommunen. Det gør de.

Sten: Takkede Aase, for igen at have udført et kæmpe arbejde, til gavn for klubben.

Marianne: Udleverede oversigt over, hvilke møder bestyrelsen har deltaget i i perioden. Oversigten er indsat lige efter referatet.

Formandens beretning blev enstemmigt godkendt.

5. Kassererens beretning

Thomas gennemgik regnskabet, der udviser et underskud på 5.354,52 kr. Underskuddet skyldes primært, at betalingen for Aases store arbejde for klubben i klubhuset er delt i 2, således at den ene (ca.) halvdel kommer med i næste regnskabsår.

Sekundært består underskuddet i lidt rigelige investeringer i forbindelse med Halloween.

Klubben havde pr. 31.12.2014 en kassebeholdning på 34.326,38 kr. Inger gjorde i den forbindelse opmærksom på, at den kontante (ikke i banken) kassebeholdning ikke må være større end 1.000,00 kr.

Thomas har tilmeldt os https://www.klublivdanmark.dk. Hvis vi alle tilmelder vores betalingskort (for mig, fx mit Visa/dankort) til Klubliv Danmark, vil der tilgå klubben en lille bonus, hver gang vi handler hos en af de efterhånden mange forretninger, der er tilmeldt ordningen.

Dorthe spurgte, om man kan tilmelde sit kort for flere klubber, fx petanque og fodbold. Thomas svarede, at der kan tilknyttes op til 4 klubber pr. kort. Der er en app på vej, hvor man kan se alle de forretninger, der er tilmeldt ordningen.

Thomas fortalte også, at der er en app på vej fra DGI, primært til brug for holdledere. App’en hedder MitDGI og fås både til Android og IOS.

Kassererens beretning blev enstemmigt godkendt

6. Valg af formand – ikke aktuelt

7. Valg af næstformand – Marianne S. P. blev genvalgt

8. Valg af kasserer – Thomas blev genvalgt

9. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer

Marianne S. P. blev genvalgt og Dorte tilgår.

Bestyrelsen består herefter af Ivonne, Thomas, Marianne S. P., Bente og Dorte.


 10.    Valg til festudvalg

Marianne, Bente Møldrup og Steen fortsætter arbejdet.

  11.    Valg af revisorer: Palle og Niels blev genvalgt, medens Bjarne blev valgt som suppleant.

12. Indkomne forslag

Ingen, men det skal indføres i vores vedtægter, at der fra IF32 kan anvendes betalingskort. Det er et krav fra banken.

Forslaget kan ikke vedtages, da det ikke er varslet. Derfor afholdes ekstraordinær generalforsamling den 26. juli kl. 10:45, med vedtægtsændringen som eneste punkt på dagsordenen.

13. Eventuelt

Marianne takkede Anna for det store arbejde med hjemmesiden og fortalte, at Anna skal på kursus den 3. oktober.

Bent lukkede generalforsamlingen kl. 12:09.

Referent: Niels Johansen.     



Bilag fra Marianne S. P.:

Petanque Generalforsamling d. 28. juni 2015
 
Møder/Samarbejdspartner/ Kurser for 2014-2015
 
HOVEDBESTYRELSEN IF 32 GLOSTRUP : Støtte og vejledning med UDVIKLINGSPLANEN , :som Kommunalbestyrelsen og økonomiudvalget har med på kommende møder ved budgetlægning til efteråret 2015, Hovedbestyrelsen indkalder til
 
FORMANDSMØDER: Her mødes vi med de andre afdelinger i IF 32 Glostrup til sparring og ideudveksling
 
GSI : Glostrup Samvirkende Idrætsforeninger ,Her kan vi fremme vores synspunkter og få sager igennem til det politiske
system,,,Bla vores ansøgning, som
Brugerstyrelsen  i GSI støtter og arbejder for ,økonomisk har vi modtaget et beløb
(se regnskab  )til materiel .
 
SIS: Senior Idræt Sammenslutning
 
DGI : Her deltager vi i stævneudvalgsmøder og 2 af klubbens medlemmer er PETANQUE-AMBASSADØRER
 
DPF : Dansk Petanque forbund ,som d.26 august 2015 ,"sender" en Konsulent ,der vil give fif til : Hvordan få vi flere
medlemmer,
 
GLOSTRUPHALLEN :Forventningsafstemningsmøder,,,
 
KURSER : Vi har deltaget i Hjertestarterkursus ,Vi var på Foreningskonference på Metalskolen, for at planlægge Glostrups
fødselsdag i 2016, så var de 2 ambassadører på Fyn i : Petanque i din forening ,få nye medlemmer :
PETANQUE, EN AKTIVITET
FOR DE RIGTIGT VOKSNE,DER GIVER ET GODT SOCIALT MILJØ, MED SPÆNDING,UDFORDRING OG HYGGE,
Kulturnatten :Vi  deltog i mødet og "STILLER" op d.24 oktober 2015...Med PETANQUE i rådhusparken,,,,,,
 
MVH
BESTYRELSEN
PETANQUE
IF 32 GLOSTRUP
 
 
      


* * *

Billeder fra en dejlig dag på Kulhuse campingplads lørdag d. 23. maj 2015.








* * *



Fra DGI-stævnet i Valby d. 11.4.2015.

* * *

Søndag d. 8. marts var vi 6 spillere fra Glostrup petanqueklub, der tog til Præstø for at spille i ridestalden.
Vejret var dejligt, og stævnet var godt besøgt. Steen og Ivonne fik præmie med hjem.





* * *

Fastelavnsfesten løb af stabelen søndag d. 8.februar. I første spil skulle der kastes "overhånds", det var en mærkelig fornemmelse, men efterhånden fik de fleste taget på det. Næste spil var med den "forkerte" hånd, og sidste spil almindeligt. Så gik turen til klubhuset til kaffe, te og fastelavnsboller.
Marianne J. blev nr. 1, Elin nr. 2, Lissie v. H. nr. 3. Smeden blev rosinen i pølseenden, så nu kan han ikke længere sige, at han aldrig vinder noget :-)

Elin

Marianne J.

Lissie v. H.

* * *

2014

Juleafslutningen og slaget om vandrenissen fandt sted søndag d. 23. november. Vejret var, som det plejer at være på en novemberdag. Vi spillede 3 kampe på almindelig vis, 5 doubler, d.v.s. 20 personer var mødt op. I klubhuset var der dækket festligt bord med lys og gaver, og vi havde god appetit til æbleskiverne og gløggen. Der var lodtrækning om hyggelige gaver, og til sidst blev vinderne kåret. Vandrenissen befinder sig åbenbart godt ude hos Elin og Henry, for det er nu 3. gang han flytter derud. Elin blev nr. 1, Bent Smed nr. 2, Ole nr. 3, og Dorte blev rosinen i pølseenden.


Vinderne 2014



* * *

Søndag d. 2. november var der andepetanque i Himmelev. Som sædvanlig var der rigtig mange deltagere og masser af præmier. Thomas Fich Pedersen fra Glostrup blev nr. 1 af  hele flokken, Marianne S.P., Ivonne og Carsten vandt hver 3 kampe, og Lissie K. fik præmie med hjem som den sidste af vinderne.
Flot kæmpet af  Glostrup.


* * *

Vores Halloween-stævne lørdag d. 25. oktober forløb rigtig godt. Vi havde besøg af Rødovre, Tølløse og, for første gang, Herfølge, et hyggeligt nyt bekendtskab.  Vejret artede sig pænt, kun en smule støvregn en overgang. Vi havde lånt bokselokalet, og det var dejligt at kunne byde vores gæster på gode forhold. Der var lækker varm suppe, og Mariannes datter havde bagt en fantastisk flot kage.

Nr. 2
Hanne fra Rødovre


Nr. 1
Helle fra Tølløse



Nr. 3
Elin fra Glostrup


* * *

Søndag d. 14. september havde vi venskabsstævne med Vallensbæk og Torslunde-Ishøj. Vi samledes først med vores gæster til kaffe og smørrebrød, meget hyggeligt, men da vi så skulle starte spillet, begyndte det at regne, først kun lidt, men senere kom der et par ordentlige skyller. Vi gennemførte dog 5 spil, og senere klarede det op og blev et ganske dejligt vejr.

Vinderne
og et par tabere.



* * *

Torsdag d. 24. juli drog 11 af klubbens medlemmer af sted til Berlin for at spille petanque med tyskerne. Vi blev indkvarteret på et udmærket hotel, vi blev kørt en tur rundt i byen til de mest kendte steder, og Else kunne fortælle en masse om det altsammen.
     Fredag aften spillede vi i Kreutzberg i regnvejr. Der var tre danskere i finalen, deriblandt vores egen Marianne Steen Pedersen, som blev nr. 1, og Thomas, som blev nr. 2. Næste dag var vejret fint, vi spillede ude i den franske bydel i stegende hede. Elin Lang blev nr. 5 her. Der blev ivrigt fotograferet, og Thomas har lagt en masse billeder ud på denne adresse:

* * *


Hyggeligt møde
om Berlin-turen




* * *

Trods meteorologernes varsler om hel- eller halvdårligt vejr havde vi en dejlig dag med sommerfest søndag d. 29. juni. Vi spillede 3 kampe med forskellige regler, og derefter var der lækker grillmad i klubhusets have.












Foto: Anna
* * *


Ved landsdelspetanque i Rødovre søndag d. 4. maj vandt Thomas og Frank 2. pladsen i deres pulje.

* * *

Søndag d. 2. marts havde vi fastelavnspetanque i tåget vejr, men uden regn, og så er vi jo tilfredse. Der blev budt velkommen med en lille en til halsen, og derefter spillede vi 3 spil, hvorpå turen gik over i klubhuset til kaffe og fastelavnsboller samt præmieuddeling.


Nr. 1 blev Ole


Nr. 2 blev Ivonne

Rosinen i pølseenden blev
Henrik

Nr. 3 blev Thomas



Fastelavn 2014





* * *

2013

Søndag d. 21. juli løb klubbens sommerfest af stabelen i strålende solskin. Vi startede med en lille velkomstdrink, hvorefter der blev sat hold til første kamp, som skulle spilles uden regler, dvs. at man gerne måtte fx. overlade sine kugler til en anden på holdet, som måske kunne udnytte dem bedre. Næste kamp skulle spilles med den "modsatte" hånd, hvilket for de flestes vedkommende ville sige venstre hånd. Sidste kamp blev spillet på almindelig vis.
Så var der lækker frokost i klubhusets have ved skyggefulde borde.
Vinderne blev: nr. 1 Vivian, nr. 2 Elin, nr. 3 Kirsten, og Sten H. blev rosinen i pølseenden.
Vi siger tak til festudvalget og vejrguderne for en dejlig dag.





Vinderne










Foto:
Steen R. og Thomas

* * *


* * *

Søndag d. 4. marts drog 8 spillere til ridehusstævne hos Allerslev petanqueklub. Vi havde en hyggelig dag, selv om vi ikke fik præmier med hjem.


                         

Humøret fejlede ikke noget.
                      




Foto: Steen R.
* * *

fastelavn2013
Søndag d. 10. februar var der fastelavnspetanque med sne på banerne, men nogle af de flittige havde skrabet 4 baner nogenlunde fri, så vi kunne spille på dem. Vejret var fint nok, for det blæste ikke. Efter 3 spil - et af dem med den "forkerte" hånd - var der kaffe, the og fastelavnsboller i klubhuset samt præmieuddeling.





Nr. 1 Ivonne


Nr. 2 Bente

Rosinen

Nr. 3 Jørn

Carsten og Jørn







Bent "Smed"
Foto: Anna

* * *

2012

Vores juleafslutning søndag d. 25. november druknede i regn og rusk, men vi tog det i stiv arm og havde alligevel en hyggelig dag. Efter tre kampe var vi allesammen mere eller mindre gennemblødte, men så var der dejlig varm gløgg, æbleskiver, kaffe og gaveregn i klubhuset. Vinder af dagens kampe med ret til at hjemføre vandrenissen for 1 år blev Henry, han (vandrenissen) har åbenbart haft det for godt ude hos Elin og Henry, så han blev der et år til. På andenpladsen kom Anni og på trediepladsen Steen R. Der var hamburgerrygge og flæskesteg til vinderne. Marianne J. blev rosinen i pølseenden, hun blev begavet med pølse og rosiner.




Vinderne
Steen, Henry og Anni

Foto: Steen R.

* * *

Søndag d. 9.9.2012 var der afslutningsstævne i Ballerup for DGI 6-mandsholdene. Vores førstehold havde kvalificeret sig til at deltage, og det endte med bronzemedalje til holdet. Godt gået!









Foto: Thomas

* * *

Det årlige andepetanque i Himmelev blev afholdt søndag d. 4. november. Der var 9 spillere fra Glostrup, der deltog. Meteorologerne havde truet med regn og blæst, men som sædvanlig tog de fejl, og vi fik en dejlig dag med solskin og tørvejr.
Der var 216 deltagere i turneringen, og der blev spillet på tid, hvad der var udmærket, ellers var vi vist ikke blevet færdige på den rigtige side af midnat.
Thomas reddede klubbens ære ved at blive nr. 14 og kunne drage hjem med en and og en flaske vin



Thomas
vandt and og vin




Foto: Anna

* * *

Søndag d. 7.10.12 var der spillermøde i klubben, og 20 medlemmer var mødt op. Ole bød velkommen og startede med at fortælle, at vi desværre ikke mere kan regne med, at vi kan benytte de baner bag fodbolden, som vi plejer at bruge til større arrangementer, pga. store omkostninger. Det vil sige, at hvis vi skal afholde Halloween-stævne, må vi nøjes med vores sædvanlige 10 baner, hvilket jo vil begrænse antallet af deltagere ret stærkt. Der blev holdt afstemning om, hvorvidt vi skal fortsætte med at holde Halloween-stævner, men der var vist kun en enkelt, som stemte for, så vi dropper at afholde dette stævne fremover.

Efter at det har vist sig, at det ikke er en særlig god ide at afvikle klubmesterskaberne hen over sommeren, blev det bestemt, at for fremtiden holdes singlemesterskaberne i september og doublemesterskaberne i oktober. Triplemesterskaberne afholdes i maj måned.

Efter mødet gik de fleste over på banerne og spillede et par kampe i det dejlige, omend lidt blæsende, vejr.


* * *

Søndag d.2. september var klubben inviteret til naboturnering i Vallensbæk. Vi var 5 doublehold fra Glostrup, som deltog. Desværre modtog vi en trist meddelelse, før dagen gik igang, et af vores mangeårige medlemmer, Arne Thomsen, var afgået ved døden samme dag. Der blev holdt 1 minuts stilhed til hans minde, og flaget gik på halv.



Foto: Thomas F.

* * *

Kære petanquevenner.
Det er med stor sorg, at vi må meddele,
at et af vores medlemmer, Arne Thomsen,
er afgået ved døden søndag den 2. sep. 2012
74 år gammel.
 
Med venlig hilsen
 
Ole Jørgensen
formand for
Glostrup petanque.
 


* * *

Søndag d. 1. juli mødtes 17 af medlemmerne på Bakken for at fejre klubbens 15-års fødselsdag. Vejret var fint, og vi spillede 3 spil på knudrede skovveje, hvor kuglerne bare trillede, som de selv ville, det kom der meget grin ud af. Det endte med 3 vindere, nemlig Bente Møller på en 1. plads, Henry på 2. pladsen og Anna på 3. pladsen. Pladsen som rosinen i pølseenden indtog Lissie K.
Kl. 14 var der lækker frokost hos "Lille Peter" med alt, hvad dertil hører.
Tak til festkomiteen, som havde arrangeret den dejlige dag.









Foto: Anna
* * *

Ved 4-mands kvalifikationsturneringen søndag d. 17. juni vandt Bente Møller, Jørn Hansen, Bente Møldrup og Marianne Pedersen et petanquekursus.

* * *

Landsdelsmesterskaber for hold blev afholdt i Ballerup søndag d. 29. april. Fra Glostrup deltog 6 hold, hvoraf de 4 bedste tæller med.








Foto: Anna

* * *

Søndag d. 19. februar var der fastelavnsspil i klubben. Vi spillede kun 2 spil, da der var lovet regn og blæst fra DMI, men vejret var faktisk ganske fint. Efter spillene var der kaffe og fastelavnsboller og hygge i klubhuset.


Ole blev kattekonge


Marianne blev kattedronning




Bente blev kattekilling

Foto: Anna
* * *

2011



Søndag d. 1. maj drog 8 medlemmer af Glostrup Petanqueklub til Lekkende-skoven på sydsjælland for at spille petanque. Det var et velbesøgt stævne med 112 deltagere. Alt var fint arrangeret med borde og stole, kaffe og smørrebrød og andet godt samt toiletter med rindende vand til håndvask. Skoven var utrolig smuk med nysudsprungne blad. Ivonne og Steen blev nr. 2 og fik hver 150 kr., Bente Møldrup og Bente Møller fik også præmie med hjem.


Fra Lekkende-skoven



Ankomst

Og så var der en ung mand,
der havde glemt sine kugler og måtte
cykle tilbage efter dem :)


Frokosthygge
Foto: Anna

* * *